Als Virtual Assistant werk ik voornamelijk vanaf mijn eigen kantoor aan huis en heb ik alleen contact met mijn klanten via mail, telefoon, WhatsApp, Facebook Messenger etc. etc..

Nieuwe klanten vinden mij op het internet (of via via); maar vooral via het internet doe ik mijn zaken. Het is dan ook erg belangrijk om een goede website te hebben en dat je Social Media kanalen op orde zijn. Maar wat misschien nóg belangrijk is, zijn de aanbevelingen van klanten waar je al mee hebt gewerkt of nog steeds mee werkt.

Vaak vraag ik na een tijdje samen te hebben gewerkt met mijn klant of ik ze mag uitnodigen voor een aanbeveling. Dat doe ik vooral via LinkedIn, het grootste online zakelijke netwerk ter wereld dat zich voornamelijk richt op professionals. Deze aanbevelingen plaats ik dan vaak door Social Media kanalen.

Als je bestaande klanten vertellen hoe tevreden ze zijn over jou, je werk en/of product, wekt dat vertrouwen bij je potentiële klant en zullen ze eerder geneigd zijn om contact met je op te nemen of je product aan te schaffen.

Plaats je aanbevelingen vooral ook prominent op je website; dat is uiteindelijk, naast je tevreden klanten, je grootste visitekaartje.

Vorige week kreeg ik een aanbeveling van één van mijn klanten, waar ik toch best al een paar jaartjes mee werk. En van haar reactie op mijn werk en functioneren, word ik echt heel erg vrolijk!