Zojuist sprak ik met een klant waar ik een tijdje geleden al mee had samen gewerkt.

“Claudia, kun je me helpen? Ik wil een nieuwe online training maken, maar ik heb geen idee hoe ik nu verder moet! Ik loop vast!”

Na haar een tijdje aan de telefoon te hebben gesproken, kwam ik erachter dat ze helemaal gereed was om haar training online te zetten.

Maar… ze was nog niet helemaal tevreden. Hier moest nog wat worden geschaafd, daar moest een andere afbeelding en zo nog een paar zaken waar ze nog niet geheel tevreden over was.
Maar… haar training moest zo snel mogelijk online!

Mijn antwoord: “Je moet gewoon beginnen! Zet ‘m gewoon online!” Ze hield zichzelf tegen door nog overal aan te willen schaven.

Ik zie het vaker bij ondernemers en het is een stukje onzekerheid. Ze willen alles perfect hebben voordat ze ermee de markt op gaan. En daardoor houden ze zichzelf tegen, want niet alles kan perfect zijn.
En de klant? Die merkt het “imperfecte” product niet op als imperfect! Maar als iets wat ze nodig hebben, als iets wat hun pijn weg neemt en hun verlangen vervult.

Hoe het afgelopen is met mijn klant? Zij heeft zichzelf eroverheen gezet en we hebben haar training online gezet. En daarna is ze verder gaan schaven en heeft ze afbeeldingen, waarvan ze het nodig vond, vervangen. 😉

 

Comments

Share on activity feed

Powered by WP LinkPress