call to actionWanneer je een Event, lezing of Webinar promoot via de diverse Social Media, mag je zeker ook Facebook* niet vergeten. Je wijzigt je omslagfoto, voegt daar een Call to Action in en zorgt ervoor dat wanneer mensen op je omslagfoto klikken een link krijgen te zien in de beschrijving van je foto die verwijst naar de mogelijkheid tot een aanmelding of registratie van hetgeen dat je promoot.

Facebook heeft nu een knop toegevoegd op je omslagfoto, die je bezoekers in actie gaat zetten. Deze knop is zodanig te bewerken dat je zelf kunt kiezen wat voor een knop je wilt hebben. Denk aan een ‘Boek nu’ button voor deelname aan een Event of aan een ‘Registreer’ button wanneer mensen zich willen aanmelden voor je E-zine of weggever.

Wanneer je de button gaat bewerken, kun je aangeven dat mensen moeten worden doorverwezen naar je website, waarop ze zich dan kunnen aanmelden of ze je Facebook nou bekijken via computer, tablet of telefoon. Zorg er dus voor dat je website compatibel is voor je telefoon!

Rechts op de pagina kun je zien hoe vaak mensen hebben geklikt op je ‘Call to Action’-button.

Het is een goede aanvulling om mensen op deze manier zich te laten registreren voor bijv. je E-zine of een ‘plekje’ te boeken op je Event of Webinar.

Kom je er niet uit of heb je vragen? Stel ze gerust!

*Let op, dit gaat over de zakelijke Facebook pagina. Op je persoonlijke Facebook pagina, zal je deze knop niet vinden!

 

Tagged on:             
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Hoe kan ik je helpen?